Máj, lásky čas


Prišiel čas na pár štatistík. Začiatkom roka som písala o niekoľkých predsavzatiach… po tretine roka je vhodný čas bilancovať :).

Tieto sa mi naozaj daria

1) chcem každý mesiac spraviť aspoň 50 kilometrov rýchlych prechádzok
Doposiaľ mám odchodených, odbehaných, s palicami aj bez, po horách aj lúkach 222 kilometrov, vrátane dnešného dňa. Čím je vonku lepšie počasie, tým častejšie zamieňam indoor rotopeda OTA za čokoľvek vonku a povzbudzujem aj vás k tomu istému! Treba ísť na vzduch, peši kamkoľvek sa dá, užívať si víkendy. Novinkou u mňa je, že hoci som neuspela so vstávaním 6,30 ani s chodením spať 22,30 (:D som lenivá ísť spať), niekoľkokrát do týždňa ráno chodím behať (cca 30 minút) alebo sa vyberiem na veľmi rýchlu prechádzku s Jenny (cca 45 minút). Je to fantastický spôsob, ako začať deň! Dokonca aj keď je zamračené alebo mrholí… proste to vážne stojí za to. Som šťastná, že je môj život nastavený tak, že si to môžem dovoliť! Určite aj váš život vám dovolí niečo, čo vás napumpuje a povzbudí do celého dňa alebo osvieži navečer či poobede v tom vašom – nájdite to a robte to!

2) chcem viac oddychovať, nepracovať po ôsmej večer a užívať si veci, ktoré mám rada
Po ôsmej som intenzívne veľmi výnimočne pracovala v najkritickejších daňových dňoch (občasné odpovedanie na emailový dopyt nepovažujem za prácu :)). A veci, ktoré mám rada – prvé tri mesiace boli síce trochu jednosmerne zamerané na robotu, ale stále pomedzi to svietili svetielka na konci tunela. Myslím, že sa mi to darilo… ak som už niekde bola, užila som si to naplno a vyťažila som maximum odpočinku, radosti a dobrej nálady.

3) chcem cielene budovať vzťahy s blízkymi, venovať im svoj čas, pozornosť a sily
Oveľa viac sa mi to darilo v apríli, ako v mesiacoch predtým, ale mám pred sebou tú časť roka, kedy to pôjde určite už len lepšie!

4) chcem posilňovať viac, než v roku 2014
Ešte je skoro hovoriť, ale venujem sa tomu. Nie úplne tak, ako by som chcela, určite môžem viac. Dám viac, dám dôslednejšie, dám lepšie.

V spoločenstve spoločne čítame knihu Joyce Meyer s názvom Od zlozvykov k dobrým návykom. Mnoho vecí z nej veľmi úzko súvisí so zmenou, ktorú sa vo svojom živote usilujem dosiahnuť. Intenzívne pracujem na tom, aby si moja myseľ aj moje telo privykali na nové – lepšie veci, lepšie spôsoby, lepšie návyky. Veľká pravda je stále toto: ONE STEP AT A TIME. Treba meniť veci postupne. Treba mať reálne ciele a očakávania. Treba oddychovať. Treba sa odmeniť a urobiť si radosť. Ja som si naposledy urobila skvelými nákupmi – dokonca už 2x – a to si iste mnohí spomeniete, že nákup oblečenia pre mňa býval na 90-99% traumatickým zážitkom. A zrazu sa to akosi lepšie podarilo. Dokonca aj kaderníčka ma akosi veľmi dobre ostrihala (na to ako nerada tam chodím!).

Čím ďalej, tým viac si uvedomujem, že ak som ochotná žiť podľa toho, čo je pre mňa dobré a správne, a nie podľa toho, na čo sa práve cítim a na čo mám práve chuť, čím viac sa zo mňa stáva bežec na dlhú trať, ktorého nerozhodí napríklad to, že váha sa niekoľko týždňov nepohne, nemôžem neuspieť.

Niektoré (dokonca by som povedala, že veľa) veci je nevyhnutné urobiť úplne nasucho – z rozhodnutia – ako to, že si sadnete na rotoped, hoci by ste sa najradšej nechali obslúžiť nejakým fešným sluhom, a vypotíte na ňom dušu (na tom rotopede :P), alebo si spravíte čas a idete si dať dokopy bike a rovno odtiaľ si spravíte 22,5 kilometrový výjazd a prídete domov s vyplazeným jazykom, alebo že si ráno, skôr než čokoľvek iné, obujete tenisky, schytíte palice a urobíte psovi radosť dlhou prechádzkou, hoci jediné, na čo máte práve chuť je prehodiť sa na druhý bok, v lepšom prípade si spraviť raňajky a kávu.

Nech sa vám darí robiť správne rozhodnutia pre vašu budúcnosť :). Držte sa.

ŠTATISTIKY za prvé 4 mesiace roka 2015
11 km odbehnutých (toto nie je moja silná stránka, haha) 990 kalórií
20 km nachodených s palicami po kopcoch (nordic walking – jedno z mojich najobľúbenejších) 1693 kalórií
22,5 km bicykel vonku (týchto ešte len začne pribúdať!) 950 kalórií
79 km výletov a prechádzok v prírode 10965 kalórií
112 km odkráčaných rýchlymi prechádzkami kamkoľvek, kam sa mi chcelo a podarilo 9533 kalórií
1250 km odšliapaných na rotopede 21747 kalórií (mať rotoped je skvelé!)
a orientačne 1691 kalórií pri posilovacích cvičeniach a výzvach od Stanky 🙂

Advertisements

Polievky, polievky, polievky


Dnes sa chcem s vami podeliť o moje dve obľúbené polievočky. Sú skvelou pomocou na nízkosacharidové dni, najmä teraz, keď už šalátujeme a zeleninujeme o sto šesť a občas sa nám zažiada aj niečo také riadne a teplé do gágora (teda aspoň mne sa žiada).

1. polievka: BROKOLICOVÁ

Dlho sa mi nedarilo objaviť čaro brokolice, mala som k nej ten známy prístup “to je zelené… čo som zajac?” Sem tam som zjedla cestoviny s ňou, ak bola na nich naozaj dobrá syrová omáčka, ale proste to nebolo moje favourite. Asi na úrovni bryndzových halušiek (patrioti sorry).

A potom moja mama urobila polievku takú jednoduchú, až som sa musela smiať a takú dobrú, že som je dobrovoľne jedla 2x v pondelok a 2x v stredu a vôbec mi to nevadilo.

Recept: úplne easy – brokolicu dáme variť do vody, pridáme bujón (ja som na jednu brokolicu dala jeden bujón). Ak bujóny nejete, tak si poraďte a nahraďte ho tým istým, čím ho nahrádzate v iných polievkach). Ja som použila raz hovädzí a raz kurací a bolo to ok  s ktorýmkoľvek. Po uvarení časť brokolicových kvietkov oddeľte, aby v polievke ostalo aj niečo na hryzenie – to je moja preferencia – pokiaľ ju chcete úplne hladkú, tak smelo pomixujte celý obsah.

Treba trochu odhadnúť pomer brokolica – voda – mlieko (smotana). Je možné, že isté množstvo vody bude treba pre istotu odliať, pomixovať, vidieť konzistenciu a po pridaní mlieka zhodnotiť, či odliaty vývar vlejete naspäť alebo nie. Pri mixovaní som pridala do polievky mlieko, až kým sa mi nezdala dosť jemná.

Dochutiť možno sušeným cesnakom, čiernym alebo bielym korením, alebo aj iným, čo by sa vám hodilo. Na vrch je fajn nastrúhať syr, pre osvieženie. Sú aj recepty, v ktorých sa nejaký plesňový alebo tavený syr nechá rozpustiť priamo do polievky, odvážne experimentujte :). Ak ju budete papať v sacharidovom dni, poslúžte si aj krutónikmi. Úplne si viem predstaviť ozvláštniť ju lyžičkou kyslej smotany až pri servírovaní.

brokolicová polievka

Foto je len ilustračné, nemám také pekné šáločky :).

2. Polievka – KARFIOLOVO – MRKVOVÁ

Karfiol naopak patrí odjakživa k mojim obľúbeným jedlám, v akejkoľvek forme a podobe – vyprážaný, zapekaný, v polievke s inou zeleninou, v cestíčku… ale mixovanú polievku som skúšala prvý krát.

Podobne, ako v prvom recepte som dala do vody variť karfiol a mrkvu nakrájanú na kolieska. Ak by ste sa chceli vyvarovať nasladlej chuti, odporúčam mrkvu spraviť na pare osobitne a nemixovať je – len ju do polievky pridať nakrájanú. Použila som tiež bujón, čierne korenie, cesnak.

Aby bola táto polievočka iná, než brokolicová, do taniera som si k nej pridala na olivovom oleji orestovaný párok (ja viem, viem). Chutilo to veľmi dobre a zasýtilo tiež.

karfiolova polievka

Foto ilustračná – pre zmenu so slaninkou – ďalší dobrý nápad :).

Good friday dinner and such


1-hroznový šalát-001

 

Neviem, ako to máte s jedlom vy, ale ja s v zime musím do čerstvej zeleniny vyslovene nútiť. O ovocí radšej ani nehovorím. Varenú zeleninu v akejkoľvek polievkovej alebo prílohovej podobe zjem kedykoľvek, ale kým je vonku chladno, všetka čerstvá zelenina mi spôsobuje zimomriavky :).

Neviem, či je to posunom času, väčším množstvom svetla alebo jednoducho tým, že už je apríl (bez ohľadu na sneženie), ale každopádne už prišla moja zeleninovo-ovocná sezóna. Naposledy som nakúpila: hrozno, banány, kiwi, jablká, rukolu, čínsku kapustu a potom ešte raz hrozno a banány. A stále akosi nemám dosť :).

Dnešné menu pozostávalo z nasledovných dobrôt:
– rukolový šalát
– čínska kapusta
– syr camembert s paprikovým korením
– balzamico
– troška kyslej smotany
– červené hrozno

Fantastická a svieža kombinácia chutí, ale so žiadnou zo surovín to netreba prehnať.

Prajem vám hlboké prežitie týchto sviatočných dní a povzbudzujem vás si pomedzi tradičné dobroty nájsť miesto aj na niečo také dobré a ľahké, ako bola moja dnešná večera.

 

 

Ako som sa REštartovala


Ahojte ahojte :).

Dnes sa s vami v krátkosti podelím o udalosti posledných dní. Zistila som, že viac pracujem, ako spím. Zistila som, že musím viac spať a menej pracovať. Aj preto idem zajtra na dvojdňový výlet mimo domu, aby som sa fyzicky vrátila od svojich pracovných papierových povinností. Život je fakt otázkou priorít.

???????????

Znovu som si prečítala knižku Chrisa Powella, ktorá ma minulý rok v auguste raketovou rýchlosťou vymrštila do zdravého životného štýlu, športovania, študovania a hľadanie spôsobov, ako mi to bude fungovať “až naveky.”

Inak, ten obrázok len, že aby ste chápali, prečo sa k nemu neustále vraciam 😀 😀 :D.

A musela som si priznať, že hneď v niekoľkých oblastiach som sa odchýlila od toho, čo Chris nazýval prioritami celej premeny života. A tak som sa vybrala cestou podľa jeho návodu – priznať veci, prehodnotiť ciele, znovu sa do toho vrhnúť naplno :). Že čo konkrétne?
Toto:

nevynechávať po troch týždňoch carb-cyklovania tzv. slinghshot week, kedy sa celých sedem dní papajú sacharidy (áno, aj ja som podľahla pocitu, že v tomto jeho príkaze “jesť viac” môžem robiť výnimky… a nefunguje to… hoci som jedla správne, chudnutie sa zastavilo… a preto, už poslúcham!)

– takže odteraz 3 týždne classic cycle a potom 7 dní sacharidy, sacharidy 🙂

piť aspoň 3 litre tekutín denne (platí pre mňa, keď aspoň hodinu denne mám kardiotréning)… pila som menej a bolo to cítiť

9 Minútová Misia ako prvá vec, ktorú spravím hneď ako vstanem (hneď po umytí zubov :D) – rozcvičiť si ráno svaly 9 minútovým intenzívnym silovým tréningom je pecka – rozkúrite v metabolizmovej (haha) peci, a potom už len pálite a pálite túčiky z tela von… nuže, po dvoch dňoch ma bolí celý človek, ale ten pocit! Ach! Chris odporúča odcvičiť 5x v týždni 9 minútovú misiu a k nej každý deň kardio tréning, cez víkend voľno – u mňa bol vždy dôraz na kardio – vnútri, vonku, to ma baví, ale znovu som si uvedomila, že SVALY sú základ chudnutia

– každý deň riadny kus zeleniny a ovocia – toto mi odjakživa robí problém najmä v chladnejších obdobiach roka, ale treba to

– poctivo mať svoj reward day – deň na odmenu… vydržať počas týždňa, ale reward day si fakt užiť – áno, aj tu som často bola na seba prísnejšia, než bolo treba, a namiesto toho, aby som sa odmenila, som sa stále obmedzovala… a potom mi počas tých dôležitejších dní dochádzalo, čo všetko mi chýba, na čo mám chuť a to ešte len bolo trápenie, občas aj neúspešné a vedúce k zlyhaniam

užiť si riadne slinghshot week a počas siedmych sacharidových dní si zdravo užiť pestrosť všetkých obedov a polievok, ktoré sa mi počas cyklovania do jedálnička nehodia 🙂

– dať si SMART ciele na aktuálne obdobie a tešiť sa z každého úspechu

– chystať si pestrejšie porcie jedla, kombinovať – už sa mi stávalo, že som jedla veľmi stereotypne a nudne a končilo to chuťou na všetko

Dúfam, že som nič nezabudla. Toľko moja predjarná revízia.

REŠTART. Keď sa váha opäť rozhýbe smerom dolu, určite sa k tomu priznám. Som si istá, že to bude čoskoro.

Novoročná päťdesiatka a iné výzvy bežných dní


Ani neviem ako sa prehupol ten január do februára. Ale stalo sa. Spočiatku sa zdalo, že odkráčať si novoročných päťdesiat kilometrov bude absolútna malina. Ale keď sa do toho vmotal život – rozumej robota, ešte trochu roboty, občas sneženie a hnusné počasie, potom nedostatok času a tak – musím priznať, že som na konci mesiaca chytala psa za chvost :).

Ale nakoniec som to dala. Skončila som na 50,45 kilometra chôdze a turistiky. Okrem toho sa podarilo 457 cyklistických (zatiaľ indoor) kilometrov. 50tka ostáva mojou každomesačnou métou pre tento rok. Je to veľmi prospešný cieľ a záväzok :).

Niektoré obdobie sú ťažké na to, aby človek ostal pri zdravom rozume, chuti a nepodľahol melancholickej lenivosti. Mňa v januári zachránil, čuduj sa svete, pravidelný režim.

Ranné vstávanie sa ukázalo ako nešťastná  voľba a nevhodná ambícia. Moje telo vzdorovalo, nekompomisne a tvrdo, tomuto nápadu. A tak som sa rozhodla prekopať poobedný čas tak, aby som z neho vyťažila maximum a ešte si to aj užila.

A tak to väčšinou vyzerá nejako takto:
– medzi 16:30-17:00 sa vyberiem na prechádzku s pejsánkom, niekedy do lesa, niekedy na rýchly krok aspoň 4 kilometre, čo počasie dovolí
– medzi 19:00 – 21:00 si odcvičím svoju hodinku intervalového kardiotréningu na rotopede prestriedaného s posilňovaním – a pritom si pozriem Breaking Bad 🙂
– po cvičení oddych, vaňa, kniha, telka, film, modlitba, hudba, sviečky, čokoľvek, na čo nálada príde

Endurance

Je pre mňa strašne pozitívnym prekvapením, že napriek intenzívnemu pracovnému tlaku nie som prepracovaná. Papám stále 5x denne, pravidelne, na budík, sacharidy cyklujem najlepšie ako viem a užívam si každú chvíľu pri kávičke, ktorú mám. V zásade si uvedomujem, že odkedy žijem svoj život cielenejšie, dokážem si každú jednu z vecí, ktoré robím, o niečo viac užiť a vychutnať. A každá z nich ma baví. Už nežijem prácu s túžbou, aby už bol koniec šichty, neprezliekam sa do cvičebného úboru s tým, aby som to už mala za sebou, nesadám si ku knihe s pocitom, že už chcem byť v posteli.

Užívam si plnenie povinností, užívam si prechádzku vonku (to fakt veľmi, aj to, že je dlhšie svetloooo), užívam si hodinku oddychu medzitým, užívam si cvičenie naplno, aj seriál, čo pri ňom pozerám, užívam si kúpeľ s morskou soľou, užívam si čas modlitby v mojom kresle a izbu, ktorú som si nanovo presťahovala, užívam si život. Užívajte si aj vy :).

What’s up?


Hlásim sa opäť v novom roku!

Naša päťdesiatková novoročná výzva predčila všetky moje očakávania, tak vám chcem povedať, že ste skvelí, každý deň ma povzbudzujete a práve teraz to veľmi potrebujem! A keďže sa mi veľmi zapáčilo mať takýto beh na dlhú trať, rozhodla som sa na február sa pridať spolu so Stankou a tisíckami iných do celosvetového PLANKovacieho februára. Ako Stanka povedala – IN PLANK WE TRUST. Ešte sme medzitým stihli kratšiu RUKY AKO BUKY výzvu a aktuálne prebieha päťdňovka Zapoť sa! – kľudne sa ešte pridajte!!!

header_01

Len sa chcem verejne priznať, že tento mesiac na mňa kruto doliehajú náročné januárové povinnosti účtovníka. Každý deň je boj. Každý deň bojujem, aby som stihla aspoň kus športu, aspoň na chvíľu von, aspoň trochu sa hýbať. Dá sa povedať, že úspešne, ale je to riadne náročné a skombinovať i prechádzku i rotoped je prakticky časovo nemožné. Našťastie mi momentálne mi pri mojich 25 kilometroch na OTOvi (môj rotoped) pomáha skvelý seriál Breaking Bad. Na 99% to stíham okolo 22:00 a z rotopedu padám rovno do postele. Aj taký je život, no jo. Moc sa mi teda nedarí chodiť skôr spať a vstávať skôr, ale každý deň na tom pracujem! Len to nie vždy vyjde.

No… a zatiaľ som teda na tom takto
– 284 km na rotopede (to je 11 “výjazdov”)
– 34 km odchodených (v rámci desiatich prechádzok), do splnenia výzvy teda ostáva ešte 16 km

Ešte som sa vás nikdy na nič konkrétne nespýtala, a tak teraz sa spýtam:

Ako sa po novom roku darí vám? Čo vaše predsavzatia, chuť skúšať nové veci, alebo akékoľvek iné ambície? Ak sa vám darí vyvážene si plniť povinnosti a zároveň sa hýbať v obdobiach, kedy je toho naozaj veľa?

P. S. Ak podnikáte a nemáte účtovníka alebo potrebujete pomôcť s daňovým priznaním, ozvite sa :).

NOVOročné PREDSAvzatia


Už dlho sa strojím sadnúť si za stôl, vziať pero a papier a dať dokopy pár základných vecí, ktoré chcem v roku 2015 robiť inak, lepšie, dôslednejšie, častejšie alebo menej často než v roku 2014.

Keďže sa mi to doposiaľ nepodarilo, uznala som, že asi bude najvhodnejšie urobiť to priamo takto jednoducho a verejne.

NYR8

Tu je moje rozhodnutie pre rok 2015:

– chcem chodiť čo najčastejšie spať najneskôr 22,30 a vstávať najneskôr 6,30
– chcem každý mesiac spraviť aspoň 50 kilometrov rýchlych prechádzok, pokiaľ nebudem mať nohy dolámané alebo nebudem iným spôsobom pripútaná na lôžko
– chcem posilňovať viac, než v roku 2014
– chcem byť dôsledná v odmeňovaní samej seba účelne, zmysluplne, pravidelne a tak často, ako potrebujem, ale so zámerom
– chcem viac oddychovať, nepracovať po ôsmej večer a užívať si veci, ktoré mám rada
– ráno, keď vstanem 6,30 chcem svoj deň začať s Bohom a jeho slovom, aby som bola nastavená na jeho blízkosť celý deň
– chcem cielene budovať vzťahy s blízkymi, venovať im svoj čas, pozornosť a sily
– mám aj cieľový váhu, ktorú chcem vidieť na konci roka 2015 – 69,9kg (znamená to zhodiť niečo cez 10 kilogramov počas tohto roka)
– chcem čítať moje skvelé darčekové časopisy, ktoré som dostala k narodeninám a Vianociam – National Geographic (doma sme nazvali aj Národný Geograf) a Readers Digest Výber a rozširovať si obzory, vedomosti a odborné znalosti z môjho účtovnícko – daňového fachu

Tak, asi tak :). A ešte vám chcem okrem receptov a športových inšpirácií a výziev písať recenzie na všetky filmy, ktoré budú stáť za to, lebo to ma teraz naozaj baví a je to pre mňa oddych.

A vy ako ste na tom? Pre čo ste sa rozhodli? 

P. S. Keď sa kohosi na ulici spýtali na kameru, aké si dáva novoročné predsavzatia, tak povedal: “Manželka mi povedala, aby som si nebral pivo z chladničky. A ja som si PREDSA vzal!” 😀